سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

تمامی افراد فارغ از جنسیت‌ علاقه‌مند هستند تا در میان جوامع، دارای ظاهری مرتب و زیبا باشند. با گذشت زمان و مواجه شدن با مشکلات زندگی، استرس، اضطراب و… چین و چروک‌هایی در بخش‌هایی از بدن از جمله ابرو، چشم، پیشانی و… ظاهر می‌شوند که جلوه زیبایی نداشته و افراد را چندین سال پیرتر از سن واقعی‌ آن‌ها نشان می‌دهند. براساس نظرات و تجربیات متخصصان این حیطه، علت وجود چین و چروک‌ها، انقباض عضلات زیر پوستی بوده که برای رفع آن می‌بایست تزریق تخصصی بوتاکس در تهران را پیگیری کرده و آن را انجام داد.

بلفاروپلاستی چیست؟

از آنجایی که هیچ‌کدام از بانوان و آقایان علاقه‌ای به پیری ندارند، تمامی راه‌های صحیح و اصولی درمان این بحران را مورد استفاده قرار داده تا از ظاهری جوان و آراسته برخوردار شوند. در واقع یکی از بخش‌های صورت، چشم‌ها هستند که ظاهر مناسب و مطلوب آنان می‌تواند تأثیر بسزایی در زیبایی و جوانی صورت داشته باشد. یکی از عمل‌های زیبایی چشم که به منظور رفع پیری این ناحیه انجام می‌شود، بلفاروپلاستی نام دارد که برای بخش‌های مختلف چشم از جمله بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین انجام می‌شود.
در این روش پوست اضافی و چربی‌های مازاد اطراف چشم جدا می‌شود. مطمئن باشید با انجام این کار پس از گذشت دوره نقاهت به نتیجه مطلوب خود یعنی جوانسازی پوست در ناحیه چشم دست خواهید یافت.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

یکی از اقدامات عمل زیبایی بلفاروپلاستی، برای پلک‌های بالا و پایین صورت می‌پذیرد. انجام جراجی بلفاروپلاستی پلک بالا برای زیباسازی ظاهر پلک بالا یا جوانسازی آن انجام می‌شود. پزشک متخصص حین انجام این عمل مقدار مختصری از چربی را برداشته یا آن را جابه‌جا می‌کند؛ که با این کار افتادگی پوست پلک بالا از بین رفته و به مرور زمان فرم و شکل ظاهری ناحیه مورد نظر اصلاح می‌گردد. حتی در برخی موارد دیده شده که انجام بلفاروپلاستی پلک بالا، به بهبود بینایی نیز کمک مؤثری نموده است.
با گذشت سالیان متعدد از زندگی و همچنین به دلیل داشتن سبک زندگی سخت، ممکن است برخی از افراد در ناحیه پلک پایین دچار ناهمواری و برجستگی شوند. هنگام مواجه شدن با مشکلاتی از این قبیل عمل زیبایی بلفاروپلاستی به کمک فرد آمده و می‌تواند چربی مازاد و ناهمواری‌های موجود در سطح زیرین چشم را اصلاح کند. تمامی عمل‌های بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا به همراه تزریق بی‌حسی موضعی انجام خواهند شد که مراجعه‌کننده به هیچ عنوان دردی را تجربه نخواهد کرد.

انجام بوتاکس قبل یا بعد از بلفاروپلاستی

از آنجایی که انجام عمل زیبایی بوتاکس امروزه بسیار رایج شده، تعداد زیادی از افراد به دنبال کسب آگاهی نسبت به مزایا و معایب آن پس از بلفاروپلاستی هستند. براساس آمار به دست آمده از پزشکان و متخصصان این حیطه باید بیان کرد تزریق بوتاکس در کنار عمل زیبایی بلفاروپلاستی بسیار رایج بوده و اکثر افراد به انجام آن‌ها علاقه‌ نشان داده‌اند. تمامی پزشکان بر این عقیده بوده‌اند که به منظور کسب رضایتمندی بهتر، حدوداً 3 ماه قبل از انجام هرگونه جراحی‌های مربوط به اطراف چشم همانند بلفاروپلاستی، هیچ‌گونه بوتاکس در این ناحیه تزریق نشود.
لازم به ذکر است که برای کسب نتیجه بهتر از انجام عمل بلفاروپلاستی و بوتاکس، زمان تزریق بوتاکس را به تعویق بیندازید. قطعاً پس از گذشت زمانی مشخص که بنابر تشخیص پزشک برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، فرم و شکل ظاهری چشم و عضلات آن دارای ساختاری مناسب هستند که آن زمان بهترین فرصت برای تزریق بوتاکس خواهد بود.

عوارض بلفاروپلاستی

عمل زیبایی بلفاروپلاستی نیز همانند سایر عمل‌های جراحی دارای عوارض متعددی است که در صورت مراجعه به پزشکی متخصص و حاذق می‌توان تا حد زیادی از رویداد عوارض این عمل جلوگیری نمود. به دلیل ظرافت و حساسیت ناحیه چشم، پس از انجام بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین شاهد وجود بخیه و زخم‌هایی ناشی از آن خواهیم بود. همچنین اگر در مدتی کوتاه از نظر بینایی نیز دچار اختلال شده‌اید، به هیچ عنوان نگران نباشید. تمامی این نشانه‌ها طبیعی بوده و پس از گذشت یک الی دو هفته از عمل برطرف خواهند شد.
اگر در انتخاب پزشک یا جراح خود دقت بسیار زیادی را به خرج دهید و نکته سنج باشید، در خواهید یافت که دیگر عوارض ناشی از انجام چنین عمل زیبایی چون تاری دید، افتادگی پلک، آسیب به عضله چشم، عدم توانایی در بستن چشم ها و… برای شما رخ نخواهد داد. به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام عمل‌های حساسی چون بلفاروپلاستی، علاوه بر انتخاب پزشک مناسب، در مراکز درمانی معتبر و محیطی پاکیزه و استریل عمل زیبایی خود را به سرانجام برسانید تا کمترین میزان خسارت و آسیب به شما وارد شود.

منبع: کلینیک زیبایی مهسا میرحاجی